• ontevreden - Review over 216 Accountants

    Ik ben klant bij verstiging Harmelen, voorheen Van Breukelen RA. Toen Herman de zaken regelde was ik zeer tevreden, hij wees mij actief op fiscale mogelijkheden, stuurde mij maandelijks belastingtips en gaf specifiek advies. Ook gaf hij tegengas als ik al te scherp zeilde op een vriendelijke en constructieve wijze. Dit alles mis ik nu. Ik heb dit gemeld bij de huidige vestigingsleider, hij beloofde beterschap. Dat is nu een maand geleden, ik wacht af tot ik de verbetering zie.

    Sterke punten
    Niet aangetroffen

    Zwakke punten
    Niet klantgerciht: zij gaan om voor hen moverende redenen over naar een ander loonpakket, ik heb zelf moeten uitzoeken waar ik de voor mij relevente gegevens uit het systeem haal.

    Door Jan Dikken op 22 juni 2020 Reageer
  • Jarenlang heeft Accon onze belastingaangifte gedaan, het kantoor heette destijds nog BBT en we zijn met ze meegegaan toen het Accon AVM werd. Sinds de verhuizing en aansluiting bij Accon is de dienstverlening erg achteruit gegaan. Ieder jaar leverden wij direct in februari/maart alle stukken aan voor de aangifte, met het verzoek deze z.s.m. te verwerken, zodat wij vóór de zomervakantie onze teruggave belasting konden ontvangen. De laatste jaren ging dat nooit goed. Sterker nog in het laatste jaar dat Accon onze belastingaangifte deed, hebben ze een fout gemaakt in de aangifte (verkeerd geboortejaar kind) en daardoor kregen we het jaar erop bericht van de belastingdienst dat alles terugbetaald moest worden + een extra toeslag voor de berekende rente. Wij hadden Accon uiteraard al betaald voor de dienstverlening, immers de aangifte was van het jaar ervoor. Accon wilde alleen de rente vergoeden, de door hun gestuurde nota voor de dienstverlening kregen wij niet terug. Regelmatig contact gezocht met het verzoek om ook de nota voor dienstverlening terug te betalen, want wie betaald er nu voor iets dat niet goed is? Uiteindelijk ontvang je dan een e-mail van een juriste met daarin de mededeling dat alleen de rente teruggestort wordt en dat pas nadat wij een handtekening zetten dat er geen contact meer met hen opgenomen wordt. Waar mensen werken worden fouten gemaakt, maar los dat dan in ieder geval netjes op!

    Zwakke punten
    - geen antwoord op gestelde vragen - niet meedenken - fouten niet toegeven - niet oplossingsgericht denken - dreigende toon van communiceren door jurist

    Door H&M op 16 juni 2020 Reageer
  • WAARDELOOS - Review over Accon AVM

    Ga niet in zee met dit kantoor. De dienstverlening is dramatisch slecht. Aangiftes worden veel te laat gedaan of, zoals bij ons, gewoonweg vergeten waardoor wij ruim 15.000 euro aan achterstallige belastingen en boetes hebben moeten betalen. ACCON geeft uiteraard niet thuis. Terugbel beloftes worden niet nagekomen en je krijgt nooit iemand te spreken. Wij zijn ruim 35 jaar klant geweest en hebben het kantoor bij iedere nieuwe fusie zien afzakken naar het huidige hopeloos slechte niveau van nu. Wél zijn ze vlot met het sturen van aanmaningen als je uit protest de rekening niet meteen betaalt. Ik kan helaas geen 0 sterren geven maar dat had ik graag gedaan.

    Sterke punten
    Geen of het moet zijn : Onbetrouwbaar, ondeskundig en traag want daar zijn ze wel heel goed in

    Zwakke punten
    Onbetrouwbaar, ondeskundig, traag en niet bereid tot tegemoetkoming of meedenken over oplossingen

    Door Ina op 11 mei 2020 Reageer
  • Het is haast crimineel zoals Dhr Epema en kortnuiten met klanten omgaan. Je boekhouding wordt gewoon helemaal NIET gedaan, aangiftes worden "vergeten" (dus boetes belastingdienst is eerder regelmaat dan uitzondering), verwacht erg hoge bijkomende kosten en frustraties van ongeschoolde en onkundig personeel. Schoolverlaters zonder inhoudelijke kennis,ongekwalificeerde teamleiders etc etc. Het lijkt wel alsof ze de slechte reviews op Google ook intern hebben doorgevoerd en iedereen die er werkt ongelukkig is. NIET AAN BEGINNEN WANT JE WORDT ZO OP TORENHOGE KOSTEN GEJAAGD DIE MAKKELIJK VOORKOMEN HADDEN KUNNEN WORDEN ALS ZIJ HUN ADMIN VOOR JOU HADDEN GEDAAN EN OPGEVOLGD wat ze dus opzettelijk "vergeten". Het is gewoon crimineel dit verzuim en de respectloze communicatie.

    Sterke punten
    GEEN. Amateuristische criminele club met gangsters als EPEMA die doen alsof ze teamleider zijn. Je wordt vd gek gehouden en de kosten mag je lekker zelf betalen. Reken op duizenden euro's verrassingskosten als gevolg van aangiftes die niet op tijd worden ingedient ("oeps vergeten meneer de klant") zie je jezelf al in de schulden raken omdat dit kantoor je alles plots en ineens laat betalen?? Boeit ze niks dat ze hun admin voor jou niet hebben gedaan, ze l*llen zich eruit met een mailtje en wensen je verder een goed weekend toe !

    Zwakke punten
    ALLES!! Boeventent lees de slechte recensies op Google, denk dus aub 10x na en ga NIET in zee met Accon, je wil als ondernemer ontzorgd worden maar hier word jevd gek gehoude totdat je ondermening kapot is wacht daar niet op en begin er niet aan of ga vandaag nog WEG!! Voorkom verrassingen met financiele gvolgen!!

    Door Henkie op 2 februari 2020 Reageer
  • Het is haast crimineel zoals Dhr Epema en kortnuiten met klanten omgaan. Je boekhouding wordt gewoon helemaal NIET gedaan, aangiftes worden "vergeten" (dus boetes belastingdienst is eerder regelmaat dan uitzondering), verwacht erg hoge bijkomende kosten

    Sterke punten
    GEEN. Afspraken en communicaties worden niet bijgehouden, dus bij elk mail of telef.contact begin je opnieuw. Met als resultaat dat men gewoon niks doet en ervan uitgaat dat je je eigen administratie wel even aan ze voorlegd en ze daarna ook nog netjesbetaald per maand voor het werkwat je zelf hebt moeten doen.

    Zwakke punten
    Teveel om op te noemen. - GEEN RESPECT voor de klanten - LAKS, Verzuimen afspraken op te volgen, alles is je eigen schuld, je moet ze dankbaar zijn etc etc maar in werkelijkheid word je genaaid en lijkt het alsof ze je bewust kapot aan het maken zijn "omdat je over ze te klagen hebt" - Op de werkvloer hebben ze ongeschoolde schoolverlaters die enkel de telefoon opnemen en verder niks weten of doen. - Als teamleider hebben ze iemand zitten die denkt dat alle achterstand is op te lossen door jou zelf de schuld te geven. Je betaald ze voor de boekhouding maar je bent vervolgens elke dag en elke week bezig met de zoveelste schok aan achterstand wat ze hebben verzwegen. Je leert zo vanzelf het vak zelf, maar komt NIETaan ondernemen toe en bent vooral bezig achterstanden af te lossen met geld wat voorandere doeleinden is opgespaard. WEG spaargeld... (maar Epema zal je wijsmaken dat zij het voor je hebben gefixed). Kortom, ordinair clubje van criminelen die zich als betrouwbare behulpzame yuppen aan je proberen voor te stellen. Trap er niet in en maak dat je wegkomt, de reviews liegen NIET!!!!!

    Door Henk op 2 februari 2020 Reageer
  • Het is haast crimineel zoals Dhr Epema en kortnuiten met klanten omgaan. Je boekhouding wordt gewoon helemaal NIET gedaan, aangiftes worden "vergeten" (dus boetes belastingdienst is eerder regelmaat dan uitzondering), verwacht erg hoge bijkomende kosten omdat er geen bijtijdse regelingen wordengetroffen en je dus onnodig erg hoge bedragen ineens moet betalen terwijl dit totaal onnodig is. Epema doet effectief niks, verbaal haalt hij zijn schouders op en legt de schuld bij jou. Allemaal toezeggingen op toezeggingen, waarna de berg achterstand ineens zo hoog wordt dat je vooral je eigen achterstand aan het inlossen bent en dus financieel regelmatig vast staat door slordig boekhoudwerk. Ik kan hier een heel boekschrijven maar geef uw administratie AUB niet uithanden aan dit kantoor want u gaat er KAPOT aan en wordt oneerbiedig en met een kul verhaal weggewimpelt (je verdient toch "genoeg" vinden ze) WEINIG respect dus voor de hardwerkende ondernemer die tenslotte ook mondjes te voeden heeft. Als het kon had ik deze club voor de rechter gesleept!!

    Sterke punten
    GEEN. Afspraken en communicaties worden niet bijgehouden, dus bij elk mail of telef.contact begin je opnieuw. Met als resultaat dat men gewoon niks doet en ervan uitgaat dat je je eigen administratie wel even aan ze voorlegd en ze daarna ook nog netjesbetaald per maand voor het werkwat je zelf hebt moeten doen.

    Zwakke punten
    Teveel om op te noemen. - GEEN RESPECT voor de klanten - LAKS, Verzuimen afspraken op te volgen, alles is je eigen schuld, je moet ze dankbaar zijn etc etc maar in werkelijkheid word je genaaid en lijkt het alsof ze je bewust kapot aan het maken zijn "omdat je over ze te klagen hebt" - Op de werkvloer hebben ze ongeschoolde schoolverlaters die enkel de telefoon opnemen en verder niks weten of doen. - Als teamleider hebben ze iemand zitten die denkt dat alle achterstand is op te lossen door jou zelf de schuld te geven. Je betaald ze voor de boekhouding maar je bent vervolgens elke dag en elke week bezig met de zoveelste schok aan achterstand wat ze hebben verzwegen. Je leert zo vanzelf het vak zelf, maar komt NIETaan ondernemen toe en bent vooral bezig achterstanden af te lossen met geld wat voorandere doeleinden is opgespaard. WEG spaargeld... (maar Epema zal je wijsmaken dat zij het voor je hebben gefixed). Kortom, ordinair clubje van criminelen die zich als betrouwbare behulpzame yuppen aan je proberen voor te stellen. Trap er niet in en maak dat je wegkomt, de reviews liegen NIET!!!!!

    Door Henk op 2 februari 2020 Reageer
  • Discussie factuur - Review over ABAB

    Nadat de factuur hoger was dan vooraf afgesproken was er bij de medewerkers begrip voor het misverstand maar mochten ze vanuit directie geen correctie maken op de factuur. De directie is niet klant gericht en denkt alleen aan eigen resultaat. Jammer daardoor bij ABAB vertrokken en in mijn huidige functie als algemeen directeur missen ze een nieuwe klant.

    Sterke punten
    Betrokkenheid medewerkers

    Zwakke punten
    Directie niet klantgericht

    Door EvB op 16 november 2019 Reageer
  • Puinhoop - Review over 216 Accountants

    Ik zat al jaren bij dezelfde accountant totdat hij een jaar geleden werd overgenomen door 216. Er zou niets veranderen. Zeiden ze... Binnen de kortste keren gingen alle prijzen belachelijk veel omhoog, als je daarover een vraag stelde moest je ook daar flink voor betalen. Er werd opeens heel agressief gedaan over rekeningen betalen. Ze hebben me een jaar uitgemolken en toen had ik er genoeg van. Ik zou zeker een ander kantoor zoeken.

    Zwakke punten
    duur, agressief. Zeker niet aan beginnen.

    Door Liz op 3 oktober 2019 Reageer
  • Heb via werkgever al enige tijd info opgevraagd over een probleem. Inmiddels 5 weken nooit wat gehoord. Inmiddels overgestapt naar snelstart

    Sterke punten
    zo een slechte klantenservice. Vooral wanneer er problemen zijn dat de sterke punten niet van toepassing zijn

    Zwakke punten
    slechte service waardoor pakket te weinig kunnen gebruiken voor oordeel

    Door S Toelsie op 5 september 2019 Reageer
  • Exact als pakket werkt totdat je schade hebt of software problemen. Vervolgens wordt niet adequaat gehandeld en bij schade wordt alles gedaan om daar onderuit te komen. Ze vertrekken zelfs informatie aan derden zonder toestemming!!!

    Sterke punten
    eigenlijk niet meer. pakket heeft vaker fouten en oplossen van het probleem duurt zo lang dat voor een accountant of boekhouder de meerwaarde van het pakket er niet meer is

    Zwakke punten
    * verstrekken informatie aan derden zonder toestemming * software problemen die leiden tot omzetderving en schade wordt niet adequaat en snel op gehandeld. Schade herstellen of vergeoden is helemaal niet aan de orde * duur

    Door Finan. Str. op 13 augustus 2019 Reageer
  • Exact als pakket werkt totdat je schade hebt of software problemen. Vervolgens wordt niet adequaat gehandeld en bij schade wordt alles gedaan om daar onderuit te komen. Ze vertrekken zelfs informatie aan derden zonder toestemming!!!

    Sterke punten
    eigenlijk niet meer. pakket heeft vaker fouten en oplossen van het probleem duurt zo lang dat voor een accountant of boekhouder de meerwaarde van het pakket er niet meer is

    Zwakke punten
    * verstrekken informatie aan derden zonder toestemming * software problemen die leiden tot omzetderving en schade wordt niet adequaat en snel op gehandeld. Schade herstellen of vergeoden is helemaal niet aan de orde * duur

    Door Finan. Str. op 13 augustus 2019 Reageer
  • Ik sluit me volledig aan bij de vorige review over Accon, beloven inderdaad je aangifte tijdig te doen en vervolgens gebeurd er niks, alleen maar loze beloftes van hr Epema, altijd als excuus gebruiken dat ie het zo druk heeft( zeker druk met alle shit die hij veroorzaakt) Deze kerel deugt niet en is alleen maar bezig met zijn zakken te vullen, er is weinig zicht op waar ze mee bezig zijn, kortom een shit bedrijf!

    Sterke punten
    0,0

    Zwakke punten
    Doen hun werk niet naar behoren, liegen.

    Door Linda op 1 juni 2019 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Jammer dat het zo moet maar blijkbaar werkt het bij Accon zo dat je eerst openlijk moet klagen voordat ze een keer in actie komen. Van mijn boekhouding hebben ze een puinhoop gemaakt. Ik krijg onterechte belastingaanslagen en het is totaal onduidelijk waar ze mee bezig zijn. 31 oktober 2018 heb ik aangegeven de gegevens van mijn boekhouding te willen ontvangen omdat ik naar een andere boekhouder overstap en 7 maanden later heb ik nog niks. Elke keer wordt ik aan het lijntje gehouden en pas als ik de directie in de CC zet gebeurt er heel even iets. Daarna is het weer volledig stil. En een klacht indienen heeft ook geen zin. Alle schuld lag bij mij en zij hadden niks verkeerd gedaan. Niemand die luistert maar vooral hun eigen straatje schoonvegen. Waardeloos. Wegblijven of wegrennen.

    Sterke punten
    Niks

    Zwakke punten
    Communicatie, aanleveren van de benodigde stukken, belastingaangifte op tijd regelen.

    Door Stephan op 23 mei 2019 Reageer (1 reactie)

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Waardeloos - Review over ABAB

    Geven geen advies, maken veel fouten, zijn ontzettend duur en als je ze nodig hebt niet bereikbaar

    Door Marian op 22 mei 2019 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Zeer ontevreden, zijn niet klantgericht, maken veel fouten en zijn arrogant

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Klantgerichtheid; ze zijn niet service gericht, reageren heel traag. Ze dienen aangiftes te laat in waardoor de klant boetes krijgt. Professionaliteit: ze maken fouten en zijn totaal niet proactief.

    Door Jan op 4 oktober 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Een ontzettende nare ervaring met dit accountantskantoor in Nijkerk. 5 jaar klant geweest en na 4 jaar ontstond er een enorm verloop binnen het ADW Accountants kantoor in Nijkerk. Na het verloop kwamen de fouten (aanmaningen richting reeds betaalde klanten) extra meerwerk, zonder enig overleg of goedkeuring vanuit ons en tussentijdse uurtariefsverhogingen van ongeveer 20%. Toen de vragen vanuit ons kwamen hierover, werd de zaak grimmiger en kwam direct het dreigement met incasso bureau en deurwaarder. Advies: blijf ver uit de buurt van ADW Accountants in Harderwijk of Nijkerk. De praktijken van dit kantoor zijn niet accountant waardig

    Door Jan Peter op 28 april 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Sinds ± een jaar werkte ik samen onder de oude voorwaarden van Ageras. In september zijn mijn credits vanzelf opgehoogd, omdat ik onder een minimum positie kwam. Onbewust; maar er werd ineens ± € 1.000 in rekening gebracht voor nieuwe credits. Vooruit dan probeer ik het nog maar een jaar, dacht ik. Nu blijken de voorwaarden te zijn veranderd en mag ik voor mijn credits 9 maanden meekijken voor mogelijke leads. Echter moet ik in de toekomst voor een lead 30% (1e jaar) en 10% (alle opvolgende jaren) gaan betalen. Dit pas niet bij mijn bedoelingen. Uitleg gekregen, maar ik blijf van mening dat de nieuwe voorwaarden niet bij mij passen. Ageras weigert mijn credits terug te betalen. Niet netjes van Ageras.

    Sterke punten
    met de nieuwe voorwaarden: geen

    Zwakke punten
    eenzijdige wijziging algemene voorwaarden

    Door Maartje Kuij op 10 november 2017 Reageer (1 reactie)

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • niet doen - Review over Ageras

    Ageras is een bedrijf dat de leveringsvoorwaarden in hun eigen voordeel verandert als hen dat uitkomt. Vooruit betaald en je weet niet waarvoor. Niet Doen

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    heleboel

    Door ella kooy op 30 oktober 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.